våran resa

tre underbara månader som jag aldrig kommer att glömma!

destination:

thailand, australien och malaysia.

datum:
081006-081220.

mina reskompisar:
nico och emse.

färdsätt:
tåg, flyg, taxi, buss, tuk-tuk, elefant, longtail-båt, färja, bil.

boende:

hotell, guest house, släktingar.

vädret:

mest sol och minst 30 grader varmt!

häftigaste sevärdheterna/upplevelserna:

1. thailands alla öar och stränder.
2. sydney tower.
3. manly beach. (australien)
4. elefantridning.
5. operahuset.
6. shopping i kuala lumpur.

den roligaste kvällen:

första kvällen tillbaka i patong: öppen bar på club lime, shots på icebar, dans på seduction och nattbad i havet.

då skrattade jag hejdlöst:

1. många kvällar på rummet. tjockisdans, mobilfilm med mera.
2. på massagekväll då alla i rummet såg mina bröst.

då blev jag rädd:

när vi skulle sova i prachuap khiri khan och något pucko sprang runt och knackade på alla dörrar.
(jag trodde att det skulle komma in någon och mörda oss.)

då blev jag arg:

när taxigubben i bangkok låste in oss i taxin för att han trodde att vi inte skulle betala.

då blev jag ledsen:
när vi skulle åka hem, när äventyret var slut.

det mest irriterande på resan:
när ac:n gick sönder typ sjutton nätter i rad.

olyckshändelser:
emma brände sig på världens största manet när vi badade.
nicos och mitt frisörbesök i kuala lumpur.

det bästa köpet:
grön klänning från forever 21 i malaysia.
tofflor för en tjuga.

den godaste måltiden:

grillbuffé på phi phi islands.

de roligaste människorna:
fille, jon, fredde, anders, nico, taxigubbe, john, gareth med flera.

jag minns resan med följande uttryck:

1. forever.
2. jag ”vell” inte.
3. för i helvete kvinna!

jag minns resan med denna dryck:

cosmopolitan sour.
(alternativt vatten på flaska.)

jag hade inte överlevt utan:

vitlöksbröd. kinderägg-choklad. mina fantastiska vänner.

jag glömmer aldrig:
hur himlans kul vi hade.

åka hit igen:

jaaa! 

för att:

jag vill se mer av australien.
hoppas på bättre väder i malaysia nästa gång.
thailand är paradiset på jorden!

betyg på resan:

12 av 10! minst.

Kommentarer
Postat av: Nicoo

åh. jag saknar det. Nee nu börjar jag nästan lipa. uh

2009-02-11 @ 15:58:52
URL: http://nicoliis.blogg.se/
Postat av: emma

200 av 10. Det finns inget bättre i livet man kunde gjort.!! Saknar det så sjukt mycket. snyft

2009-02-11 @ 18:09:56
URL: http://emsiiee.blogg.se/
Postat av: Jenny

Elefant?? Åhh, så coolt! Jag vill faktiskt prova att rida på en elefant, men det e ju lite svårt... ;P

Snygg blogg, btw!



Titta in på min blogg, om du har tid! Thanx på förhand ♥

2009-02-11 @ 18:11:57
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0