vinprovning



by the river
, riesling 2007.
land: tyskland
alkoholhalt: 8,5 %.
färg: nästan vattenklar, ljusgul färg.
doft: druvig doft med inslag av ananaskaramell, svartvinbärsblad och äpplen. 
smak: halvtorr, druvig smak med inslag av ananaskaramell och päron.
användning: serveras vid cirka 8°C till fisk- och skaldjursrätter eller som sällskapsdryck.
kommentarer: sött och gott som saft.
mitt betyg: * * * *

cicero, bianco.
land: italien. 
alkoholhalt: 13,0 %.
färg: ljusgul färg.
doft: fruktig, aningen aromatisk doft med inslag av aprikos, päron och vingummi. 
smak: torr, fruktig, aningen aromatisk smak med inslag av gråpäron, mandarin och mandel.
användning: serveras vid cirka 8°C till lättare rätter av fisk och skaldjur.
kommentarer: för stark smak. passar troligtvis bättre till mat.
mitt betyg: * *

california white.
land: USA.
alkoholhalt 12,5 %.
färg: nästan vattenklar, ljusgul färg.
doft: diskret, aningen jordig doft med inslag av äpple och mandel. 
smak: torr, aningen jordig smak med inslag av äpple och mandel.
användning: serveras vid 8-10°C som sällskapsvin.
kommentarer: härlig doft och smak. helt perfekt!
mitt betyg: * * * * *



Kommentarer
Postat av: Malin Sofia

Wow, du har den mest speciella blogg jag läst på länge....:)

2009-03-24 @ 17:19:35
URL: http://mymomentof.blogg.se/
Postat av: Anonym

sicken vinkväll tack för den <3

2009-03-24 @ 19:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0